• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69448
+
-

صدور مجوز برای مجتمع‌های بین ‌راهی  با پیوست فرهنگی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این‌که مجوز ساخت مجتمع‌های بین‌راهی استان باید با پیوست فرهنگی صادر شود گفت: درصورتی‌که ساخت این مجتمع‌ها بدون پیوست فرهنگی باشد منجر به بروز برخی از مشکلات فرهنگی می‌شود. 

به گزارش ایرنا «سید موسی حسینی کاشانی» افزود: در فرایند صدور مجوز مجتمع‌های بین‌راهی متقاضیان سرمایه‌گذاری این واحدها هیچ‌گونه پیوست فرهنگی ارائه نمی‌کنند. وی بیان کرد: در حالی یک مجتمع بین‌راهی در استان ایجاد می‌شود که بدون نمازخانه است و چون از قبل چنین امکاناتی برای آن پیش‌بینی‌نشده، هیچ‌کس حاضر به ساخت حتی یک نمازخانه ۱۲ متری نیست و این مسئولیت بر عهده ارشاد قرار می‌گیرد و ما باید پاسخگو باشیم. 

مدیر کل پدافند غیرعامل قم نیز در این زمینه گفت: استعلام‌های پدافند غیرعامل و زیست‌محیطی جزو الزام‌های برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه کشور است و طبق قانون هرگونه واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های مختلف ازجمله گردشگری بدون صدور این مجوزها امکان‌پذیر نیست. 

«محمدحسن متقیان» اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌های قم و خطرهای ناشی از حوادث و بلایای طبیعی برابر قانون بدون در نظر گرفتن مسائل پدافند غیرعامل امکان صدور مجوز را نداریم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید